Friday, October 24, 2014

SALAM MAAL HIJRAH 1436H

Teks: Nurul Suhada Basir
Foto: Ehsan Google

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.



Selamat menyambut maal hijrah pada pembaca sekalian. Banyak penghijrahan yang perlu dilakukan oleh kita pada tahun baru ini. Penghijrahan untuk memperoleh lebih kebaikan di dunia dan akhirat, inshaAllah. Ada yang tanya, dah mula bekerja ni, ko dah tak buat bisnes online ke? Iyalah, instagram tak update, page pun sama. Ya Allah, kita minta maaf sangat-sangat, sebab tak sempat nak update instagram, page semua. Kita masih buat bisnes online ni, cuma masih lagi dalam proses sesuaikan diri. Anak-anak pun masih lagi terkejut. Alhamdulillah, adik dah sihat dari demam lepas on off demam selama 5 hari. Mama mana tak risau. Hari keempat adik demam, kami bawa dia pergi hospital, siap ambil darah. Alhamdulillah, tiada denggi dan hanya jangkitan virus di kerongkong sahaja sebab kurang minum air. Kakak Sumayyah pun dah boleh terima keadaan baru ni dan dia pun happy bila ke taska. 

Muka budak tak sihat. Huhu.

Pengorbanan yang paling besar bagi seorang ibu adalah bila berjauhan dengan anak-anak. Serius, rindu sangat dengan diorang. Tapi takpelah, semoga pengorbanan ini dikurniakan kemanisan akhirnya. Dari menjadi seorang WAHM, berhijrah menjadi seorang ibu bekerjaya. Banyak jadual yang perlu diubah semula. Semoga penghijrahan ini mendapat keberkatanNya. Ada juga yang tanya, kenapa sibuk sangat nak kerja sedangkan selama ni dah okey jadi WAHM? Banyak sebab, salah satu adalah sebab mengajar adalah minat kita. Disamping kukuhkan kewangan keluarga. Cita-cita untuk melihat suami sambung belajar juga sebenarnya. Bila dah ada duit setiap bulan, dan dah kukuh sikit, bolehlah suruh suami sambung belajar. Jangan dia suruh kita sambung phd dulu dah. Hehe. Belum ada kekuatan untuk sambung phd. Berniaga juga ada pendapatan tersendiri, tapi masih tak mampu untuk menanggung satu keluarga. Cukup sekadar membantu apa yang perlu. Kita pun tak fokus berniaga sangat dulu, lebih fokus pada anak-anak dan keluarga. Kalau fokus berniaga, inshaAllah, boleh pergi jauh. Banyak pulak membebel. Bila nak mula tulis, takde idea. Tapi, bila dah mula tulis, panjang bukan main. Huhu.

Okey, petang nanti bolehlah korang baca doa akhir tahun. Lepas maghrib, korang baca doa awal tahun pulak okey. Nah, kita tempek doa sekali. Semoga kita sama-sama peroleh keberkatan pada tahun-tahun yang lepas, tahun ini dan akan datang. Aamiinn Allahumma Aamin.



Harga ebook rahsia khidmat pelanggan masih lagi promosi iaitu sebanyak RM30. Selepas ini akan dinaikkan pada RM50. Cepat-cepat. Sangat dialu-alukan pada sesiapa yang memang berniaga secara atas talian dan juga yang berminat berniaga atas talian. 



Untuk pertanyaan dan pesanan, boleh hubungi kita:-

Sms/Wassap: 014-9775245
Email: nurulsuhadabasir@gmail.com








No comments:

Post a Comment