Thursday, October 2, 2014

MY CYBER SALE

Teks: Nurul Suhada Basir
Foto: Ehsan website bookcafe.

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum wbt.

Secara rasminya, tertutuplah promosi #mycybersale pada tengah malam tadi. Apa kes tiba-tiba cerita pasal my cyber sale ni? Hehe. Buat pertama kali yang kita tahu, gedung buku PTS buat sale. Apa lagi, mata ni dah 'bling-bling' tengok perkataan sale. Bila cerita kat Encik AH, dia izinkan untuk shopping. Haha. Kita, bila dah dapat lampu hijau, apa lagi, terus buka laptop, dan shopping! Sebagai seorang surirumah yang bekerja di rumah, shopping online adalah perkara biasa. Memang cekap. Rupa-rupanya, bukan PTS sahaja buat sale, karangkraf pun ada sale. Bila buka instagram, tekan #mycybersale, ramai rupanya yang buat sale. Tapi sebab dah fokus untuk shopping buku, kita buka website buku je la kan. 

Aduh, pinar mata, semua pun nak beli. Dari awal pembukaan sale tu lagi duk tengok website. Tapi tak beli lagi. Senarai dulu, nanti baru pilih yang betul-betul nak guna. Petang semalam, dalam jam 5 petang barulah betul-betul beli. Akhirnya, beli dua buku je. Senarai bukan main panjang. Hihi. Belanja kena waktu yang rasional. Sambil buat kerja rumah, sambil fikir buku apa. Kena belanja berhemah. Buku lain tu, kita masukkan sebagai 'wishlist' kita. InshaAllah, akan bekerja lebih kuat untuk capai 'wishlist' tersebut. Ini dua buku yang kita beli:

Buku Riyadus Solihin ni memang dah lama ada dalam 'wishlist'. Ada banyak je kat kedai buku, tapi agak mahal. Disebabkan buku ni dari harga RM120 jadi RM78, kita cepat-cepat beli. 

Buku ni dibeli khas untuk Encik AH. Dia minta belikan buku mengenai para sahabat Nabi Muhammad SAW, tapi tak jumpa pulak. Ini je yang jumpa, lagipun dia memang suka mengenai pedang-pedang ni. Jadi kita belikan. Disebabkan dua buku ni pun dah lebih RM100, kita tak jadi beli yang lain. Hehe. Lainkali kita shopping lagi. Tak sabar tunggu buku sampai depan hidung, erti kata lain, buku sampai betul-betul depan rumah. Hihi.

Selain baca buku secara 'offline' ni, kita suka juga baca ebook. Banyak ebook yang boleh kita baca untuk menambahkan pengetahuan atau panduan dalam hidup. Salah satunya, ebook keluaran Akademi Bekerja Di Rumah (ADBR). Sangat-sangat membantu WAHM seperti kita. Kita sangat-sangat syorkan sesiapa yang mahu menjadi WAHM atau memang seorang WAHM untuk dapatkan buku-buku keluaran ADBR. Nak beli dengan siapa? Hehe. Tanya ke? Meh beli dengan kita. Boleh tekan sini untuk tengok ebook tersebut. 

Ini salah satu ebook yang saya ulang-ulang baca untuk dapatkan idea serta naikkan semangat saya. 
Sebarang pertanyaan lanjut, bolehlah hubungi kita. Ada 3 cara:
Sms/Wassap: 014-9775245
Email: nurulsuhadabasir@gmail.com




2 comments:

  1. Buku berkenaan sahabat Rasulullah tu, ada banyak terbitan PTS. Pak Latip Talib yang tulis.

    ReplyDelete
  2. ye ke kak monalita? Okeh, nanti saya tengok. Sebab kat rumah xde lg buku mengenai sahabat Rasulullah.

    ReplyDelete